Honour Candles
Honour Candles

Honour Candles

Villkor

Betalning, Frakt och Leverans
Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout för en tryggare betalning.

Frakt kostar 39 kronor. Fraktfritt vid beställning över 600 kr. Din beställning behandlas och skickas inom 5-10 arbetsdagar. Utskick sker endast på måndagar. Beställer du en tisdag, skickas det alltså inte ut förrän måndagen efter. Vi följer Klarnas leveranspolicy.

Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma.

 

Leverans vid temperaturändringar
Produkten kan ändra utseende beroende på temperatur och vi kan därför inte stå för eventuella ändringar produkten får under frakten.

 

Reklamationer och Ångerrätt
Transportskada ska anmälas till PostNord så snart skadan upptäcks. Om du har mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara ska varan reklameras inom en vecka efter mottagandet. Om du önskar byta eller ångrar dig måste du göra detta inom 14 dagar efter mottagandet. Produkten ska returneras oanvänd och i dess förpackning vid reklamation eller ångerrätt. Vid reklamation står vi för eventuella fraktavgifter. Kontakta alltid oss innan du returnerar, oavsett skäl, på 070-413 62 85 eller info@honourcandles.se.

 

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej. Du får retur- eller reklamationsnummer när du varit i kontakt med oss.

 

När du inte hämtar ditt paket
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi debiterar dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

 

Ändring av beställning
Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen behandlas. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisskillnader att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Reklamationer och Ångerrätt”.

 

Avbeställning
En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen behandlas. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Reklamationer och Ångerrätt”.  

 

Allmänt
För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. 

Vi följer Personuppgiftslagen (PUL). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt PUL, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

 

Beställning
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk skada kommer vi att kräva skadestånd.

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera produkten kan skilja något från bilderna då ljuset är handgjorda och även vissa behållare. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.

 

Tryckfel m.m.

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.

 

Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

Tvist
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol. 

 

Policy
De personuppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras, säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner utan ditt samtycke.

Vårt enda syfte med att samla in och spara informationen är att kunna ge dig optimal service.